همگام تبلیغات SEM
دیجیفای چگونه از تبلیغات در موتورهای جستجو SEM برای بازاریابی وبسایت خود استفاده کنیم؟
برخلاف روشهای سنتی تبلیغات، SEM به شما اجازه میدهد تا با انتخاب کلمات کلیدی مناسب و هدفمند، تنها به افرادی که به احتمال زیاد به مشتری تبدیل میشوند، دسترسی پیدا کنید. این شیوه اغلب با سئو (SEO) یا بهینهسازی موتورهای جستوجو همکاری میکند، که یکی دیگر از مؤلفههای استراتژی بازاریابی دیجیتال با هدف افزایش ترافیک وبسایت است. اجرای استراتژیهای SEM میتواند باعث افزایش درآمد، کمک به فرایند تبدیل (Conversion)، آگاهی از برند و ایجاد ترافیک پایدارتر شود؛ همچنین، نتایج فوری بیشتری را نسبت به سایر شیوههای بلندمدت بازاریابی رقم میزند. در سوی مقابل بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) بر اساس تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی پایه گذاری شده است. مانند متخصصان سئو، بازاریابان موتورهای جستجو از تجزیه و تحلیل و تحقیق کلمات کلیدی و ابزارهایی مشابه برای شناسایی عبارات کلیدی مورد نظر مخاطبان استفاده میکنند. بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) به این معنی است که از تبلیغات پولی استفاده میشود تا برای وبسایت شما در نتایج جستجو از طریق تبلیغات گوگل یا تبلیغات بینگ (Bing) بیشتر دیده شود.
این روش، به شما امکان میدهد تا به صورت مستقیم به مشتریان هدف خود دسترسی داشته باشید و برند خود را به آنها معرفی کنید. این روش به شما این امکان را میدهد لینکهای تبلیغاتی را در نتایج جستجوی کاربران نمایش دهید، به ویژه زمانی که کاربران به دنبال محصولات، خدمات یا اطلاعات مرتبط با کسبوکار شما هستند. بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) یک روش بازاریابی دیجیتال است که به کسبوکارها کمک میکند سایتشان را از طریق نتایج جستجوی موتور هایی مثل گوگل به کاربران نمایش دهند. این روش شامل تبلیغات پولی مثل پرداخت به ازای تبلیغات کلیک (PPC) است و به جذب کاربرانی که به دنبال محصولات یا خدمات مشابه هستند، کمک میکند. مزیت SEM این است که میتوان بهطور هدفمند و با دقت بالا، کاربران بالقوه را پیدا کرد و بازده سرمایهگذاری بهتری داشت. در بازاریابی موتورهای جستجو (SEM)، ابزارهای مدیریتی و تحلیلی بسیاری وجود دارند که به بهینهسازی و اثربخشی تبلیغات کمک میکنند.
هر زمان که کاربری روی تبلیغتان کلیک کند، شما هزینهای را پرداخت میکنید. همچنین، انجام تست A/B در وبسایتتان، که به شما امکان میدهد حداکثر هزینهی خود را برای اهداف بازاریابی صرف کنید، مفید است. تست A/B، که تست سطل یا تقسیم نیز نامیده میشود، شامل مقایسهی ۲ نسخهی مختلف از یک صفحه است برای تعیین اینکه کدامیک از رتبههای عملکرد بالاتر است. حال که توضیح دادیم SEM چیست و انواع آن را ذکر کردیم، در ادامه بهتر است با استراتژیهای آن در سطح مبتدی آشنا شویم. کلمات کلیدی اساس SEM هستند، زیرا یک کسبوکار فقط میتواند افرادی را هدف قرار دهد که چیز خاصی را جستوجو میکنند.
با بهینهسازی صفحات وب خود برای رتبهبندی طبیعی و همچنین استفاده از تبلیغات در نتایج جستجو، میتوانید ترافیک وبسایت خود را به خوبی افزایش دهید و به نتایج مطلوبی برسید تا به عنوان کسبوکاری موفق شناخته شوید. در اصل، SEM مخفف عبارت “Search Engine Marketing” است و به مجموعه فعالیتهایی اطلاق میشود که با هدف جذب ترافیک وبسایت از طریق تبلیغات در موتورهای جستجو انجام میشود. با استفاده از راهکار SEM، میتوانید تبلیغات خود را در صفحات نتایج جستجو (SERP) یا روی وبسایتهایی که با موتورهای جستجو همکاری میکنند، نمایش دهید. شرکت ها، تبلیغات SEM خود را از طریق سایت موتور جستجوی SEM مدیریت می کنند. برای اکثر موتورهای جستجو، این امر شامل ایجاد حسابی است که از طریق آن میتوان همه آگهی ها را مدیریت و در مزایده های تبلیغاتی شرکت کرد تا اطمینان حاصل شود که تبلیغات شما در جستجوها ظاهر می شوند. اگر شرکت شما در مزایده کلمه کلیدی برنده شود، تبلیغ شما بدون توجه به چیزی در اولین SERP نمایش داده می شود.
استفاده از ابزارهای تحلیل مانند Google Analytics و Google Ads Reports به شما امکان میدهد که رفتار کاربران را بررسی کنید. بهعنوان مثال، میتوانید بفهمید کدام کلمات کلیدی بیشترین کلیک را جذب کردهاند یا چه زمانی از روز کاربران بیشتری به تبلیغ شما پاسخ میدهند. این اطلاعات به شما کمک میکند کمپینهای خود را هوشمندانهتر مدیریت کنید. تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک این امکان را برای کسبوکارها فراهم میکند که بازاریابی خود را بر افرادی که معیارهای خاصی دارند، متمرکز کنند و مطمئن شوند که تبلیغات در معرض دید افراد موردنظر قرار دارند. کسبوکار برای هر کلیک که روی تبلیغ میشود، هزینهی مشخصی را پرداخت میکند و این باعث میشود که شخص به وبسایت شرکت آن سازمان منتقل شود. با سرمایهگذاری در تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک، کسبوکارها میتوانند کیفیت ترافیک ایجادشده در سایت خود را افزایش دهند.
در این مقاله سعی کردیم به شما کلیاتی از راهاندازی یک کمپین بازاریابی موتورهای جستجو را بگوئیم که به کمک آن بتوانید کسبوکارتان را رونق بخشید. این را باید بدانید که راهاندازی یک کمپین بی عیب و نقص و کامل کاری ساده و بیدردسر نیست. باید تجربه چنین کاری را داشته باشید و به افراد حاذق اعتماد کنید در غیر اینصورت نه تنها سودی عایدتان نمیشود بلکه سرمایهتان نیز ممکن است از دست برود. برای بازاریابی موتورهای جستجو، دامنه ی محدودی برای قرار دادن تبلیغ شما وجود دارد. گوگل ، بینگ و یاهو فضاهایی هستند که می توانید در آنها با سایت های دیگر رقابت کنید. پرداخت هزینه به دایرکتوریهای بزرگ و شناخته شده برای آنکه سایت شما را به بازدیدکنندگان و در نتایج جستجو نمایش دهند بسیار راحتتر از آماده سازی مناسب برای حضور در صفحه اول موتورهای جستجو است.
در نهایت، بازاریابی موتورهای جستجو به شما امکان میدهد تا به طور موثری کسب و کار خود را به مراحل بعدی رشد و توسعه برسانید. با بهکارگیری استراتژیهای مناسب در زمینه SEO و SEM و توجه به نیازها و خواستههای مخاطبان، میتوانید بهترین نتیجه را از تلاشهای بازاریابی خود کسب کنید و کسبوکار آنلاین خود را به سمت موفقیت و پیشرفت هدایت کنید. SEM (بازاریابی موتور جستجو) یکی از ابزارهای کارآمد برای افزایش دیده شدن و رشد کسبوکارها در فضای آنلاین است. مزایای SEM برای بازاریابی کسبوکار شامل کمک به آگاهی از برند، افزایش سرعت درآمد و هدفمند کردن تبلیغات است. این روش تبلیغاتی برای کسبوکارهای کوچک بسیار مفید است، چراکه به راحتی میتوان آن را با بودجه محدود آغاز کرد و به سرعت نتایج ملموسی مشاهده کرد.
✔️برای اینکه بتوانید کلمه یا کلمات کلیدی مهم و کاربردی پیدا کنید میتوانید هم به صورت دستی این کار را کنید و یا از سرویسها و ابزارهایی که برای این منظور طراحی شده اند استفاده کنید. در حالت دستی باید طبق توضیحات قسمت قبلی سعی کنید چیزهایی که کاربران به دنبالش هستند را کشف کنید. مسلماً اولین قدم این است که بفهمید آنها در موتورهای جستجو چه چیزی جستجو میکنند. این کار در حالت عادی کمی سخت است اما میتوانید با آزمون و خطا و فعالیت روی چندین کلمه کلیدی مطالب و محتوای مرتبط به هرکدام را به صورت انفرادی بررسی کنید تا بازخورد هر کلمه کلیدی را از این طریق پیدا کنید. ✔️اگر مبحث سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو را یک انگشتر در نظر بگیریم، بدون شکل کلمات کلیدی حکم نگین روی آن را دارند.
تفاوت عمده بین بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) و بهینهسازی موتور جستجو (SEO) در استفاده از تبلیغات پولی در رویکرد SEM است. در SEO، تمرکز بر روی بهبود عوامل داخلی و خارجی وبسایت شما قرار میگیرد تا رتبه طبیعی (organic) آن در نتایج جستجو بهبود یابد. با استفاده از تکنیکها و استراتژیهای SEO، شما سعی میکنید تا وبسایت خود را بهینه کنید تا به صورت طبیعی و رایگان در نتایج موتورهای جستجو قابل مشاهده باشد. بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) یه استراتژی دیجیتال مارکتینگ هست که برای بهتر کردن دیده شدن و رتبه سایتت توی صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERPs) از تبلیغات پولی استفاده میکنه. این روش شامل یه سری تکنیکهای خاصه که کمک میکنه برندها به صورت هدفمند به مخاطبای آنلاینشون برسن. همچنین، با استفاده از تبلیغات PPC در موتورهای جستجو، میتوانید به صورت سریع و قابل توجهی در نتایج جستجو نمایش داده شوید و مخاطبان هدف را به وبسایت خود جذب کنید.
در واقع هرچه تبلیغات شما با کیفیت تر باشد، هزینه کمتری نیز برای آن تبلیغات پرداخت می کنید. شما برای تبلیغات پول میپردازید زیرا میخواهید سرنخ (لید) به دست آورده و برای کسب و کار خود درآمد ایجاد کنید. ابزار HubSpot Ads به شما کمک میکند که از معیارهایی مانند ترافیک و کلیک فراتر بروید و دقیقا چگونگی تأثیر تبلیغات بر مخاطبین را در مسیر خریدشان، تجزیه و تحلیل کنید. این ابزار به شما کمک میکند بفهمید کدام تبلیغات واقعا برای شما نتیجه دارند. این ابزار بازاریابی موتورهای جستجو را در کنار سایر روشهای بازاریابی برایتان به ابزاری کارآمد تبدیل میکند.
✔️پس با تمرکز بر مبحث بازاریابی موتورهای جستجو SEM میتوان مشتریان هدفمندتر با بازدهی بالاتر داشت. SEM به دلیل استفاده از تبلیغات پولی، نتایج سریعتری را به همراه دارد و بلافاصله میتواند کسبوکار را به مخاطبان نشان دهد. با این حال، دستاوردهای SEO بهصورت پایدار باقی میمانند، درست مثل یک گیاه که به مراقبت طولانی نیاز دارد اما بهمرور زمان رشد و توسعه پیدا میکند. برای اینکه بتوانید بازاریابی موتورهای جستجو را به خوبی انجام دهید، باید روی گوگل ادز اکانت داشته باشید و مشخصات شرکتتان را وارد کنید. اصطلاح SEM که شکل کوتاهشده Search engine Marketing است، راهی بسیار موثر برای کسب و کارهای کوچک به منظور افزایش مشتریان، بالابردن درآمد و کم کردن هزینههای جذب مشتری است. SEM در واقع نوعی روش برای بالا بردن ترافیک سایت است که از طریق پرداخت هزینه، انجام میشود.
SEM مخفف عبارت Search Engine Marketing است که به معنای بازاریابی موتورهای جستجو میباشد. این روش بازاریابی دیجیتال، روشی است که در آن برای افزایش دیده شدن وبسایت در نتایج جستجوی موتورهای جستجو مانند گوگل، از تبلیغات پولی استفاده میشود. بازاریابی موتورهای جستجو یک روش تبلیغاتی است که وقتی کاربری عبارتی را در گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری جستجو میکند، به برند و محتوای شما کمک میکند تا در نتایج موتورهای جستجو بالاتر دیده شود. از طرف دیگر، بازاریابی موتورهای جستجو به شما کمک میکند تا آگاهی از برند خود را در بین مخاطبان و مشتریان افزایش دهید. با حضور در نتایج جستجو و ارائه محتوای مفید و مرتبط با مخاطبان، میتوانید برند خود را بهتر به مخاطبان نشان دهید و اعتماد و اعتبار بیشتری را نسبت به کسب و کار خود به وجود آورید.
ولی وقتی تبلیغات به سئو اضافه میشود، شما میتوانید نتایج خود را در لحظه رصد و عملکرد را بهینهسازی کنید. این مسئله تا حدود زیادی ضعف سئو در این زمینه را پوشش میدهد تا بتوانید با خیال راحت از جبران سرمایه، روی سئو تمرکز کنید. فراموش نکنید تبلیغات نتایج بهمراتب سریعتری به همراه دارد؛ چراکه بهمحض ساختن کمپین گوگل ادز و تایید تبلیغ توسط گوگل، این شانس را دارید که در صفحهٔ نتایج ظاهر شوید. در آخر هم با انتخاب یک عنوان و متن (دیسکریپشن) تبلیغ جذاب، تعیین آدرس صفحهٔ لندینگ و چگونگی نمایش لینک در نتایج جستجو، شکل نهایی تبلیغتان را بسازید. در مقالهٔ «راهنمای انتخاب انواع کلمات کلیدی در تبلیغات گوگلی» در این باره بیشتر بخوانید.
همانطور که در این مطلب متوجه شدیم، SEO و SEM دو روی یک سکه هستند که به کسبوکار شما در دنیای آنلاین کمک میکنند تا بهتر و راحتتر و در عین حال حرفهای تر ظاهر شوید. ترکیب این دو استراتژی میتواند بهترین نتایج را برای کسبوکارها به ارمغان آورد. مطمئن شو که استراتژی SEM تو با سایر کانالهای بازاریابی مثل شبکههای اجتماعی، ایمیل، SEO و بازاریابی محتوایی هماهنگ باشه. پیامها، برندینگ و تبلیغاتت رو توی همه این کانالها همگام کن تا یه رویکرد منسجم و یکپارچه ایجاد کنی که تاثیر بیشتری روی مخاطب بذاره. در نهایت، انتخاب بین SEO و SEM بستگی به اهداف، منابع و مخاطب هدف کسبوکار داره. اما برای بیشتر سازمانها، یه روش متعادل که هر دو استراتژی رو با هم ترکیب کنه، موثرترین راه برای رسیدن به رشد پایدار و بلندمدته.
در ادامه با ما همراه باشید تا ببینیم که بازاریابها چطور از تبلیغات اینترنتی استفاده میکنند. این مزایده ها هربار که مصرف کننده جستجوی را انجام می دهد، فوراً اتفاق می افتد. موفقیت های یک شرکت در فرایند مزایده بر نمره کیفیت آن و میزان هزینهای که شرکت برای درج آگهی های SEM صرف می کند تاثیر می گذارد. ✔️ اگر میخواهید سایت شما یک منبع و مرجع اطلاعاتی در زمینهٔ کاری خودتان باشد و آدمها برای پیداکردن پاسخ سؤالاتشان به شما مراجعه کنند، سئو و رتبهگرفتن در کیوردهای اطلاعاتی بهترین گزینه برای شما است. حتماً با وجود این همه مزیت، میخواهید بدانید که چطور از تبلیغات گوگل ادز بهره ببرید. با کمک این آمار و ارقام، میتوانید ثانیه به ثانیهٔ کمپین را رصد و در هر مرحلهای که بهینهسازی نیاز بود، در لحظه اقدام کنید.
در حالی که SEM با سایر استراتژی های بازاریابی آنلاین مانند بهینه سازی موتورهای جستجو(SEO) یا بازاریابی شبکه های اجتماعی(SMM) همپوشانی دارد، تفاوت اصلی SEM در تبلیغات پولی است. این کاربران، مخاطبان هدف شما برای فروش عسل نیستند؛ پس میتوانید آن کوئری را در لیست Negative keyword قرار دهید تا دیگر تبلیغ برای این کلمه کلیدی نمایش داده نشود. مثلاً فرض کنید کلمه کلیدی هدف شما «خرید عسل طبیعی» بوده و حین اجرای کمپین گوگل ادز، لیست سرچ ترم را بررسی میکنید و متوجه میشوید که درصدی از کاربران با جستجوی عبارت «خواص عسل گون» روی تبلیغ شما کلیک کردهاند. URL تبلیغات SEM باید به صفحهای در وبسایت شما که مرتبط با کلمات کلیدی شما است، اشاره کند. این به افراد کمک میکند تا پس از کلیک روی تبلیغ شما، به راحتی آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند. در مبحث بازاریابی تکنیک و ابزاری خاص و متفاوت با عنوان “پرسونای مشتری یا Buyer Persona” نیز وجود دارد که به نوعی با یک شبیهسازی هوشمندانه به شما در شناخت بهتر مشتریان کمک زیادی میکند.
این تبلیغها برای کسبوکارهای محلی هستن که مرتبط با کلمات کلیدی جستجو شده هستن و بالای صفحه نتایج نمایش داده میشن. این تبلیغات معمولاً شامل اسم کسبوکار، نظرات، شهر، شماره تلفن، ساعات کاری و موارد دیگه هستن. با توجه به اینکه ۳۵ درصد از جستجوها برای خرید محصول از گوگل شروع میشود و میانگین جستجوی گوگل تنها یک دقیقه طول میکشد، بسیار مهم است که محصول یا خدمات کسب و کار شما در بالای سفحه نتایج جستجو ظاهر شود. این کار همیشه به صورت ارگانیک امکانپذیر نیست، بهویژه زمانی که سایر کسبوکارها برای اطمینان از اینکه محصولاتشان بالاتر از محصولات شما ظاهر میشوند، پول میپردازند. هنگامی که این اتفاق میافتد، بسیار مهم است که شما در روی یک استراتژی SEM سرمایهگذاری کنید.
SEM با قرار دادن تبلیغات پولی در بالای صفحات نتایج جستجو (SERP) مربوط به کلمات کلیدی وارد شده توسط مشتری در موتور جستجو کار می کند. تبلیغات SEM تنها زمانی ظاهر می شود که مصرف کننده کلمات کلیدی تنظیم شده برای ایجاد آن تبلیغ را جستجو کرده باشد. در این مقاله، با بازاریابی موتورهای جستجو و نحوه عملکرد آن، تحقیقات کلمات کلیدی، جنبه های مهم ساختار حساب، مزایده تبلیغات بازاریابی موتورهای جستجو و میزان کیفیت را بررسی خواهیم کرد. بازاریابی SEM میتواند یکی از راهکارهای مؤثر برای کسبوکارهای کوچک در جذب مشتریان جدید و افزایش درآمد باشد. SEM به کسبوکارها این امکان را میدهد که تبلیغات خود را به مخاطبان هدف در زمان و مکان مناسب نشان دهند. این امر نه تنها هزینه جذب مشتری را کاهش میدهد بلکه موجب افزایش نرخ تبدیل (Conversion Rate) نیز میشود.
مثلا اگر یک ویدیوی تبلیغی ۱۰۰ بار دیده شود و یک نفر روی آن کلیک کند، نرخ کلیک یک درصد بوده است. در واقع هر بار که ویدیوی شما دیده شود، Impression ویدئوی شما بیشتر میشود اما نرخ کلیک با Impression تفاوت دارد. با انتخاب و بهینهسازی صحیح کلمات کلیدی، میتوانید نتایج بسیار خوبی در کمپینهای SEM خود کسب کنید. برای ردیابی عملکرد کمپینهای SEM، Google Analytics یکی از بهترین ابزارهاست. با این ابزار میتونی نرخ کلیک، تبدیلها، و رفتار کاربران رو بعد از کلیک روی تبلیغ ردیابی کنی و از دادهها برای بهبود عملکرد کمپینهات استفاده کنی.
چون اکثر افراد امروزه به اینترنت دسترسی دارند و از موبایل استفاده میکنند، پس بهتر است که کسبوکار شما هم در این فضا فعال باشد. زمانی که شخصی در گوگل عبارتی را جستجو میکند، یک سری نتیجه برای او نشان داده میشود. در واقع، سئو به شما کمک میکند که وبسایتتان در همان صفحه اول نتایج جستجو قرار بگیرد و جایگاه بالایی داشته باشد. جستجوی پولی اغلب نتایج سریعتری نسبت به بازاریابی جستجوی ارگانیک ارائه میدهد. اما لحظهای که کمپینهای تبلیغاتی پولی خود را متوقف میکنید، بازدید و ترافیکی که ایجاد میکنند متوقف میشود.
بهینهسازی موتورهای جستوجوی ارگانیک شامل پیدا کردن کلمه کلیدی و عبارات متداول جستوجو و گنجاندن آنها به روشهای استراتژیک در وبسایتتان میشود که بازدید را به روش ارگانیک و بدون پرداخت هزینهای افزایش میدهد. وقتی افراد آن کلمات کلیدی و عبارات را وارد موتور جستوجو میکنند، سایت شما را به عنوان یکی از نتایج میبینند، اما شما مجبور نیستید هزینهای بابت کلیکها برای سایت بپردازید. استفاده از SEM بهت کمک میکنه تا به مخاطب هدفت راحتتر برسی و حضورت رو آنلاین تقویت کنی. این روش در کنار SEO نتایج بهتری بهت میده و باعث رشد سریعتر کسبوکارت میشه. همونطور که گفتیم، SEO یعنی بهینهسازی محتوای سایت و لینکسازی برای گرفتن رتبه بهتر بهصورت طبیعی (ارگانیک)، و SEM یعنی تبلیغات پولی برای افزایش دیده شدن و جذب ترافیک هدفمند.
به همین دلیل، در ادامه ساخت کمپین و نحوۀ تصمیمگیری گوگل را جزئیتر بررسی میکنیم. شرکتها همیشه و بهطور مداوم در تلاش هستند که سایت و محتوای خود را مطابق با استانداردهای موتورهای جستوجو بهینه کنند تا در رتبه از رقبای خود جلو بزنند. حتی بعد از موفقشدن و لینک یک صفحه شدن هم کار تمام نمیشود و آنوقت باید در تکاپو باشند که جایگاه خود را به دیگران نبازند. ✔️یکی از روشهای کسب اطلاعات مفید در این زمینه، رفتارشناسی مشتریان فعلی است. گوگل ادز به شما این امکان را میدهد که تبلیغتان را بر اساس منطقه و دموگرافی مخاطبانتان انتخاب کنید. بنابراین حواستان را جمع کنید که مخاطب هدفتان چه کسانی هستند و تبلیغتان را بهینه کنید.
این نوع بازاریابی به شرکتها کمک میکند تا محصولات و خدمات خود را از طریق تبلیغات پولی در موتورهای جستجو نمایش دهند. این رویکرد با سئو متفاوت است که بر بهینهسازی محتوا برای الگوریتمهای موتورهای جستجو تمرکز دارد تا محتوا در رتبه بالایی در این صفحات قرار بگیرد. در SEO، نتایج بهبودیافته در نتایج طبیعی موتورهای جستجو به مرور زمان نمایش داده میشوند و نیاز به صبر و پیوستگی دارد. اما در SEM، تبلیغات شما بلافاصله پس از راهاندازی کمپین و پرداخت هزینه مورد نظر، در نتایج جستجو نمایش داده میشود و میتوانید بلافاصله از جذب ترافیک و بازدیدکنندگان جدید برخوردار شوید. ترکیب استراتژیهای SEO و SEM میتواند به شما کمک کند تا در هر دو نوع نتایج جستجو (ارگانیک و تبلیغات) حضور داشته باشید.
بهطور خلاصه، تست A/B کمک میکند تا بهترین نسخه از صفحه فرود سایت را پیدا کنید و در عین اینکه هزینههای تبلیغات را کاهش میدهید، فروش خود را بیشتر کنید. خیر، استراتژیهای SEM میتوانند به شما در تبلیغات شبکههای اجتماعی و سایتهای دیگر هم کمک کنند. با استفاده از شبکههای تبلیغاتی مختلف، میتوانید به مخاطبان خود در همه پلتفرمهای آنلاین دسترسی داشته باشید. ✔️ اگر هم هدفتان کسب رتبهٔ بهتر و ترافیک ارگانیک در کنار افزایش تبدیل و فروش در کلمات کلیدی رقابتی است، از ترکیب هر دوی اینها استفاده کنید. ✔️ اگر هدف شما افزایش آنی و مقطعی فروش است، بهتر است تمرکزتان را روی تبلیغات ppc و هدفگرفتن کلمات کلیدی نزدیک به خرید بگذارید.
بر اساس دادهها و اطلاعاتی که از عملکرد کمپین به دست آوردی، استراتژی SEM خودت رو مرتباً بهینه کن. نسخههای مختلف تبلیغات، طراحی صفحات فرود و استراتژیهای هدفگذاری رو تست کن تا کارایی کمپین و بازدهی سرمایه (ROI) رو بهتر کنی. تست A/B انجام بده، پیشنهادات قیمتی رو تنظیم کن، هدفگذاری کلمات کلیدی رو اصلاح کن و تصمیماتت رو بر پایه دادهها بگیر تا عملکرد کلی کمپین رو بهبود بدی. در کل، بازاریابی موتورهای جستجو یه راه موثر و نسبتاً ارزونه تا بتونی به مشتریهای بیشتری برسی و کسبوکارت رو رشد بدی. این ابزار اگرچه برای بازاریابی موتورهای جستجو استفاده میشود، اما میتواند به شما برای بهینهسازی موتورهای جستجو (SEM) و تولید محتوا هم ایدههای فوق العادهای بدهد. در میان نتایج سایت Zappos به وضوح یک استراتژی سئو موثر دارد، زیرا در صفحه نتایج برای «کفشهای تابستانی» رتبه اول را به صورت ارگانیک دارد.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری