افزایش نرخ اشتراک در مسابقه آنلاین
برگزاری مسابقات در شبکه های اجتماعی: چگونه تعامل کاربران را افزایش دهیم؟ آژانس دیجیتال مارکتینگ متاوب
اگر تا اینجا به معجزه مسابقه در اینستاگرام ایمان آوردهاید، برویم سراغ چگونگی برگزاری آن. این مدل مسابقه شامل چالشهایی است که کاربران باید انجام دهند و ویدیوی خود را منتشر کنند. چالشها معمولاً سرگرمکننده هستند و قابلیت وایرال شدن بالایی دارند. باید بدانید تنها راه نگه داشتن مخاطبان جدید در پیج خود استفاده از هدایای مرتبط و زیرکانه است. به این صورت که هرچه مخاطبان بیشتری بتوانید جذب کنید فروش شما نیز بالاتر خواهد رفت. با عضویت در سرویس های زی لایسنس میتوانید از تمامی این مزیت ها بهره مند شوید.
پس سعی کنید به جای تمرکز بر گران بودن جایزه، روی مرتبط بودن آن با علاقه مخاطبتان تمرکز کنید. مثلا اگر یک پیج ورزشی دارید و مخاطب هدف شما ورزشکاران هستند، میتوانید مکملهای ورزشی از برندهایی جایزه بدهید که تهیه آن برای مخاطب هدفتان راحت نیست. در این حالت، هم هدیه ارزشمند است، هم مرتبط است، و هم مخاطبی که جذب مسابقه شما میشود مخاطب هدف شما است. همچنین مشخص کنید مسابقه اینستاگرامیتان از چه زمانی تا چه زمانی باید برگزار شود و زمان اعلام برنده را هم مشخص کنید. زمانبندی یکی از قسمتهای مهم برگزاری مسابقه در اینستاگرام است. در صورتی که اگر برنامهریزی دقیقی از قبل انجام نداده باشید حتی ممکن است باعث هرج و مرج و آسیب به چهره برندتان بشود.
در این مقاله، نحوه برگزاری مسابقه اینستاگرامی موفق را بررسی کردیم و گفتیم که چه ویژگیهایی باید داشته باشد. واقعیت این است که شرکت در مسابقات اینستاگرامی برای اکثر افراد جالب و هیجانانگیز است. اما پیشنهاد ما این است که شرایط ورود به رقابت را تا حد امکان ساده نگه دارید تا بتوانید شرکتکنندههای بیشتری برای مسابقه اینستاگرامیتان جذب کنید. در واقع، با برگزاری مسابقات اینستاگرامی، محتوای شما لایک و کامنت بیشتری میگیرد و توسط افراد بیشتری منتشر میشود. در نتیجه حجمی از فالوورهای جدید جذب میکنید، که این به معنی شناخت و بیشتر دیده شدن شماست. بعد از پایان برگزاری مسابقات در شبکه های اجتماعی، بررسی عملکرد آن ضروری است.
به همین دلیل آنها را در قالب اهداف، براساس مخاطب محور به هدایتگر کاربران دسته بندی کرده ایم. اگر اطلاعات کافی دربارهی نحوهی استفاده از هشتگها را ندارید، مقالهی راهنمای استفاده از هشتگ ها در اینستاگرام برای افزایش بازدیدکننده را مطالعه نمایید. داشتن برنامهریزی مناسب و یک تقویم محتوایی برای فعالیت خود در این زمینه برای جذب فالوورهای بیشتر ضروری است. همیشه به یاد داشته باشید که این فالوورها هستند که شما را به اهدافتان نزدیک میکنند. بنابراین شناخت مخاطب در کسب و کار از اهمیت ویژهای برخوردار است. در Dreamforce 2023، این سیستم باعث افزایش ۴۰% در میزان حضور در جلسات پیشنهادی شد و رضایت کلی شرکتکنندگان را ۲۵% افزایش داد.
این رویکرد نوآورانه باعث شده است که نمایشگاه تیم لب به یکی از پربازدیدترین جاذبههای توریستی توکیو تبدیل شود، با بیش از ۲.۳ میلیون بازدیدکننده در سال ۲۰۲۲. در زیر تعدادی از راههای استفاده از این استیکرها را به شما معرفی میکنیم. اکنون بر روی گزینه Landing page کلیک کرده و سپس مثل عکس پایین عمل کنید تا صفحه فرود شما تنظیم شود. در زیر تنظیمات “عمومی” می توانید گزینه های اساسی را برای giveawayخود تعیین کنید از جمله گزینه نمایش برندگان ، تعداد ورودی ها ، هر ip یک بار ثبت نام کند و موارد دیگر. برای افزودن هر چیزی به مسابقه خود کافیست کلیک کنید ، و مشاهده خواهید کرد که آن را در زیر جزئیات جایزه خود نشان می دهد. در مرحله بعدی ، سازنده مسابقه از شما می خواهد که جزئیات جایزه را وارد کنید.
در این بازی میتوانید تورنمنتهای مختلفی برگزار کرده و ویدیوهای هیجان انگیز آن را سیو و پس از سئو ویدیو یوتیوب در کانال منتشر کنید. اگر قصد دارید ویدیوهای پربازدید و چالشی در یوتیوب منتشر کنید، این بازی گزینه مناسبی است. طبق تحقیقات موسسه Tailwind، پستهای مربوط به مسابقات اینستاگرام تا 64 برابر کامنت و 3.5 برابر لایک بیشتر میگیرند. این اعداد، مطمئنا هرکسی را تشویق میکند تا حداقل برای یکبار مسابقه اینستاگرامی را امتحان کند. قضاوت در این مورد کمی زمان بیشتری میبرد، اما میتوانید ایدههای خوبی برای سرمایه گذاریهای بازاریابی آینده داشته باشید. احتمالاً میخواهید ورودی ها را به 500 کلمه یا بیشتر محدود کنید، مگر اینکه زمان آزاد زیادی در اختیار داشته باشید.
از آنجایی که اکثر مسابقههای اینستاگرامی هم UGC هستند (تولید محتوا توسط کاربر)، محتوایی را که از مخاطب میخواهید، باید ویژگیهای خاصی داشته باشد و از یک چارچوب خاص پیروی کند. انتخاب هشتگ یکی از مهمترین بخشهای برگزاری مسابقه در اینستاگرام است. در واقع، فلسفه هشتگگذاری این است که محتوایی که مخاطبتان برای مسابقه تولید میکند را به راحتی پیدا کنید و همه محتوا یکجا قابل دسترسی باشد. افراد زیادی در مسابقات شرکت میکنند، اما برخی از آنها از فالوورهای فیک استفاده میکنند یا صرفاً برای دریافت جایزه وارد پیج میشوند. ایده قرعه کشی استوری اینستاگرام به این صورت است که باید از مخاطبان خود بخواهید پست مسابقه آنلاین را در استوری پیج خود به اشتراک بگذارند. این بازی تخته نرد آنلاین، یک بازی رایگان و ساده است مناسب تولید محتوای آموزشی به افراد مبتدی است.
یا دکودرهای (رمزگشا) مخصوصشان نوشته شده است، یا سورس شما را دارای باگ میکند یا محدود به نگارش PHP خاصی میکند که بسیار وقتگیر و دوبارهکاری به بار میآید. ضمن اینکه غالبا هزینههای بسیار بالایی برای تهیه آنها نیاز است و همچنین امنیت کامل را برای شما تامین نمیکنند. لازم به ذکر است که لایسنس گذاری به شما کمک میکند تا ارزش مالی محصولات خود را حفظ کنید و از نسخههای غیرقانونی و استفادههای ناقض حقوق مالکیت محافظت کنید. این به کسب و کارها کمک میکند تا به درآمد پایدارتر و پشتیبانی بهتر از محصولاتشان دست یابند. برای عضویت در سرویس زی لایسنس، به راحتی میتوانید از طریق منوی سایت، بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید. در صورت عضو سایت هستید، با ورود به پنل کاربری، به سادگی وارد سرویس زی لایسنس شوید.
به عنوان مثال، اگر می خواهید دنبال کنندگان توییتر خود را افزایش دهید، افزودن گزینه ی “ما را در توییتر دنبال کنید” به شما کمک می کند. قالب های آماده ای برای رسانه های اجتماعی مختلف مانند فیس بوک ، توییتر ، اینستاگرام و یوتیوب وجود دارد. اگر می خواهید روی یکی از این سیستم عامل ها تمرکز کنید ، قالب خود را انتخاب و ذخیره کنید در زمان شما نیز صرفه جویی شود. این نرم افزار سازگاری بسیار زیادی با شبکه های اجتماعی توئیتر و پینترست دارد و برای این شبکه های اجتماعی به طور ویژه توصیه میشود. تم های ایجاد شده در این ابزار، قابلیت انتشار در وب سایت به عنوان لندینگ پیج را نیز دارند.
پیشنهاد میکنیم مقالۀ «6 روش برای دریافت نظرات مثبت از مشتریان» را در آکادمی وبزی مطالعه کنید. به یاد داشته باشید که هر رویداد منحصر به فرد است و ممکن است نیاز به ترکیب خاصی از این استراتژیها داشته باشد. در E3 2023، این تحلیلها منجر به بهینهسازی چیدمان غرفهها شد که باعث افزایش ۳۰% در میشود. ارزیابی و بازخورد مستمر به شما امکان میدهد رویداد را در زمان واقعی بهبود بخشیده و برای رویدادهای آینده برنامهریزی کنید. در CES 2023، این سیستم بیش از ۵۰,۰۰۰ جلسه نتورکینگ را هماهنگ کرد و ۸۵% شرکتکنندگان آن را “بسیار مفید” ارزیابی کردند.
در ادامه به 3 تا از مهمترین معایب مسابقههای اینستاگرامی اشاره میکنیم. در TED 2023، این سیستم بیش از ۵۰۰۰ سؤال را مدیریت کرد و میانگین مشارکت مخاطبان را ۳۵% افزایش داد. کلید رسیدن به موفقیت در این زمینه، آن است که محتوایی خلق کنید که مخاطبانتان تمایل به بازنشر آن داشته باشند. هر چه از هشتگهای قدرتمندتری استفاده کنید، پستهایتان بیشتر دیده میشوند و مشارکت بیشتری را دریافت خواهید کرد. استفاده از این استیکر، فرصتی عالی را برای فالوورهای شما پدید میآورد که برندتان را بهتر بشناسند و اطلاعات بیشتری در مورد محصولاتتان به دست بیاورند.
اگر میخواهید مسابقهای برگزار کنید که تقریباً مطمئناً خندهدارترین خواهد شد، مسابقه کپشن را امتحان کنید . فقط یک عکس خنده دار بگیرید (تعداد زیادی از آنها در وب سایتهای عکس استوک وجود دارد) و از مردم بخواهید که آن را شرح دهند. برند Guess یکی از جذاب ترین مسابقات براساس الگوی مورد بحث در اینجا را ساماندهی کرده است. در این مسابقه کاربران باید ویدئوهای جذاب خود را با استفاده از هشتگ مخصوص شرکت تولید و بارگذاری می کردند. نتیجه این کمپین دریافت ۳۷-۹میلیون بازدید برای این هشتگ در تیک توک بود. درخواست تولید محتوا از سوی کاربران یکی از بهترین راهکارها برای ایجاد سر و صدا در شبکه های اجتماعی است.
یکی دیگر از ابزارهایی که قابلیت اجرای انواع مسابقات اینستاگرامی را دارد، نرم افزار Vyper است. در ویرایشگر بصری وایپر میتوانید سبک دلخواه خود برای برگزاری مسابقه، چگونگی نمایش مسابقه و … را انتخاب نمایید. چنانچه در پیج خود محصولاتی را به فروش میرسانید، از مخاطبین خود درخواست کنید تا با گرفتن سلفی از خود در کنار محصول شما، وارد مسابقه شوند. این روش نشان دهندهی این است که شما مشتریان زیادی داشته و بسیاری از آنها از محصولات شما رضایت کامل دارند. سپس میتوانید بصورت تصادفی یا با رایگیری کردن از مخاطبین خود در استوری پیج، سلفی برگزیده را برای بردن جایزه انتخاب نمایید. اما منظور از برندسازی چیست؟ برند سازی معرفی کردن کسب و کار خود به دیگران است.
اکنون که آنها در صفحه شما قرار دارند، با محتوای شما ارتباط برقرار می کنند. شما می توانید این استراتژی را با یکی دیگر از نکته هایی که پیشتر اشاره شد ترکیب کنید، برای مثال برگزاری مسابقه. اجازه دهید اینفلوئنسر یکی از محصولاتتان را برای کمپین تبلیغاتی صفحه اینستاگرام شما بردارد. اینفلوئنسرها همچنین گزینه های خوبی برای جذب افراد هستند، به شرطی که به درستی انتخاب شده و با آنچه در شبکه اجتماعی شما برجسته میشود، هماهنگی داشته باشند. برگزاری مسابقات در شبکه های اجتماعی یکی از بهترین راهها برای افزایش تعامل و رشد برند هستند، اما موفقیت آنها به برنامهریزی دقیق، اجرای حرفهای و پیگیری نتایج بستگی دارد. برگزاری یک مسابقه، صرفاً جذب فالوور نیست؛ بلکه باید به استراتژی بلندمدت تبدیل شود تا تعامل پایدار ایجاد کند و کاربران جدید را حفظ کند.
همچنین میتوانید کپشن پست را خالی گذاشته و از کاربران درخواست نوشتن کپشن را کنید. حال این ارتباط می تواند برای معرفی کسب و کارهای جدید و فروش محصول باشد یا برای گذراندن اوقات فراغت. یکی از چالشهای اصلی در برگزاری مسابقات در شبکه های اجتماعی، جلوگیری از سوءاستفاده و تخلفات کاربران است. برخی افراد از فالوورهای فیک، تقلب در رأیگیری و روشهای غیرمنصفانه برای برنده شدن استفاده میکنند. برای حفظ اعتبار مسابقه و برند خود، باید از این تخلفات جلوگیری کنید. در ادامه، راهکارهای کاربردی برای مقابله با این مشکلات را بررسی میکنیم.
سپس روی جذابیت پست ها و استوری های پیج مان با توجه به نوع دغدغه کاربر مورد نظر تمرکز کنیم و با توجه به اصولی که در این مطلب به آن اشاره کردیم میزانش را افزایش دهیم. در حال حاضر منبع موثقی برای این که بدانیم آیا ذخیره کردن پست تاثیری در افزایش نرخ تعامل دارد، وجود ندارد. اما منطق این را به ما می گوید که زمانی یک پست برای دیگران ارسال می شود که یا جذاب باشد یا کاربردی. پس این فاکتور می تواند در محاسبه نرخ تعامل اینستاگرام لحاظ شود. حال این که استراتژی اینستاگرام چیست و قصد دارد چه زمانی این فاکتور را به رسمیت بشناسد جای بحث دارد.
فعالیت ها چیزهایی هستند که از کاربران می خواهید انجام دهند تا بتوانند در مسابقه شبکه های اجتماعی شما شرکت کنند و جوایز را دریافت کنند. به این ترتیب، بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه می توانید به راحتی یک مسابقه در شبکه های اجتماعی برای وب سایت وردپرس خود ایجاد کنید. این برنامه جدایی از امکانات فوق؛ امکان برگزاری مسابقات اشتراک متن و تصویر، شرط بندی و محتوای UGC را نیز برای شما فراهم خواهد کرد. ویش پوند نیز مانند ووباکس دارای قابلیت های عالیای نظیر طراحی صفحات لندینگ، پاپ آپ، فروم و همچنین ویژگی های اتوماسیون بازاریابی نیز است. توجه به مشتریان توسط برند نایک باعث شده تا مردم حس کنند اگر مشکلی با محصول شان داشتند می توانند به نایک مراجعه کنند و پاسخ راهگشایی دریافت کنند.
اگرچه ممکن است مسابقه آسانی به نظر برسد، اما قوانینی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. ابتدا با مراجعه به گوگل و پرسیدن سوال، مطمئن شوید که پاسخ آسان (یا حتی ممکن است) به دست نیاید. در غیر این صورت، احتمالاً اولین نفری که سؤال را میخواند برنده خواهد شد. دوم، در مورد چیزی که مربوط به برند یا جایگاه شما باشد، سوالی را مطرح کنید. یکی دیگر از راههای آسان برای اجرای یک مسابقه، ارائه جایزه به نظر دهندگان است.
به این خاطر که در انتهای برگذاری مسابقه، باید بررسی کنید ببینید آیا به هدفی که داشتید رسیدهاید یا فقط هزینه اضافی مصرف کردهاید. همه این آمار، حکایت از تاثیرگذاری بالای مسابقه در رشد پیج، به خصوص افزایش آگاهی از برند دارند. یکی از مزایای اصلی لایسنس گذاری، کنترل بهتری بر سیاستها و شرایط استفاده از محصولات است. این به شما این امکان را میدهد که قوانین مربوط به استفاده از محصول را تعیین کنید و در صورت نقض، اقدامات لازم را انجام دهید. با توجه به محدودیت تعداد تیم های راه یافته به مسابقه، اولویت با اولین تیم هایی است که ثبت نام خود را کامل کنند. پیشنهاد میکنیم مقالۀ «بازاریابی محتوای تعاملی چیست؟» را در آکادمی وبزی مطالعه کنید.
بر این اساس اگر از کاربران درخواست به اشتراک گذاری محتوای تان از طریق استوری را کنید، این محتوا فقط ۲۴ ساعت در معرض دید سایر کاربران قرار خواهد گرفت. در اینجا شیوه برگزاری مسابقه برند هالمارک، فعال در زمینه تولید کارت پستال، را مورد بررسی قرار خواهیم داد. در مسابقه آنها شرکت کنندگان موظف به طراحی کارت پستال های زیبا بودند. به این ترتیب هر پستی که با استفاده از هشتگ ویژه مسابقه بیشترین لایک را دریافت کند، برنده می شود. نوع دیگر برگزاری مسابقات چالشی به این صورت است که چند سوال مطرح میکنید و از فالوورهای پیج میخواهید به آنها پاسخ کوتاه دهند. به عنوان مثال از کاربران خود بخواهید به تعدادی از سوالات مطرح شده در تصویر پست یا کپشن پاسخ دهند تا در قرعهکشی جایزهی تعیین شده شرکت داده شوند.
برای بررسی این موضوع، دادههای قبل و بعد از مسابقه را مقایسه کنید. گاهی کاربران در مسابقات شرکت میکنند اما تعاملات آنها واقعی نیست. برای اطمینان از اینکه مشارکتکنندگان واقعاً به برند شما علاقه دارند، باید تعاملات آنها را بررسی کنید. نیازی نیست که همیشه جایزهای گرانقیمت انتخاب کنید، بلکه باید ارزشمند و مرتبط با مخاطبان شما باشد. قبل از برگزاری مسابقه آنلاین باید دلایل خود را برای این کار مشخص کنید. جز افرادی نباشید که تنها به دلیل اینکه دیگر رقیبان این کار را کرده اند، مسابقات را برگزار می کنند.
بسیار مهم است که قبل از تمام شدن تعامل و مشارکت کاربران، مسابقه را تمام و نتایج را اعلام کنید. برگزاری مسابقه اینستاگرامی میتواند فالوورهای شما را تشویق کند تا برای برندتان محتواهایی را تولید کنند. این کار منافع متعددی دارد که مهمتر از همه آنها، میتواند باعث تبلیغات بی واسطه برند شما از طریق محتواهای تولید شده توسط کاربران بشود. به دنبال راهی برای افزایش تعامل در شبکههای اجتماعی هستید؟ برگزاری یک مسابقه را برنامهریزی کنید. در اینجا 26 ایده مسابقه وجود دارد که به شما کمک میکند تا تعامل در شبکههای اجتماعی را افزایش دهید. گاهی اوقات واضح ترین راهکار بهترین پاسخ به نیازهای کسب و کارمان خواهد بود.
افزایش مشارکت در این رویداد یک تجربه و الگوی موثر برای تمام رویدادهاست. محبوبترین نرم افزار قرعه کشی اینستاگرام iOS برنامه Giveaway Picker for Instagram است که حتی امکان ضبط فرایند قرعه کشی برای دنبال کنندگان را نیز دارد. با استفاده از آن میتوانید تمامی مراحل را ضبط کرده و برای دنبال کنندگان به اشتراک بگذارید. این برنامه همچنین احتیاجی به نام کاربری یا رمزعبور شما ندارد و فقط کافی است لینک پست را در آن پیست کنید. برای افزایش نرخ تعامل می بایست ابتدا دغدغه های مخاطب پیج مان را بشناسیم و آنها را تحلیل کنیم.
در ادامه، اهداف مشخصی تعیین کنید و استراتژیهایی برای افزایش تعامل وبسایت خود اجرا کنید. با یک مسابقه مرتبط با حیوانات خانگی از آن به نفع خود استفاده کنید. سپس، آثار را مرور کنید و به فردی که بهترین عکس را ارسال کرده است، جایزه بدهید. آیا محصولاتی را می فروشید که مردم در باید آن را بازسازی کنند؟ (DIY) اگر چنین است، از پروژه های تکمیل شده آنها عکس بخواهید که یک یا چند مورد شما را برجسته میکند. برخی دیگر از برندها مانند کرفت کوئین به جای سایر الگوهای هدیه به سراغ اهدای مبلغ مشخصی به عنوان جایزه رفته اند.
بسیاری از بازی های آنلاین تخته نرد، گزینه بازی با هوش مصنوعی را دارند. با همین قابلیت شما میتوانید درجه های سختی بازی را تغییر داده و بازی شخص و هوش مصنوعی را مقایسه کنید. بهتر است که در حین بازی مخاطبان را درگیر کنید و نظر آنها را در مورد نحوه بازی هوش مصنوعی بپرسید. گرافیک بازی Backgammon Masters یکی از پیشرفته ترین انواع مدل های بازی تخته نرد است. به همین خاطر برای افرادی که به اینترنت دسترسی ندارند گزینهای عالی است.
با فراهم کردن جوایز نقدی یا گیفت کارتهای جذاب، انگیزه شرکتکنندگان را افزایش دهید. در اکثر مسابقات اینستاگرامی ، برندهها به صورت رندوم انتخاب میشوند و از ابزار یا سایت قرعه کشی اینستاگرام استفاده میشود. در دنیای امروز که میزان توجه مخاطبان بهسرعت کاهش یافته است، طراحی وبسایتی که باعث افزایش تعامل کاربران شود، کار سادهای نیست. حتماً پس از اتمام برگزاری مسابقه اینستاگرامی، میزان مشارکت و افزایش فالوور در مسابقه، تعداد کلیکها بر روی وب سایت یا دیگر معیارها را مورد بررسی قرار دهید. با مقایسه دادههای دریافتی از هر مسابقهی برگزار شده، مشخص میشود کدام عملکرد شما بهترین نتایج را برای کسب و کارتان رقم زده است.
تگ کردن زیر پست مسابقه بسیار جذاب بوده و مخاطبان زیادی را وارد پیج شما خواهد کرد. مسابقه تگ سبب شده افراد تگ شده نیز اقدام به تگ افراد دیگر کنند و به این ترتیب تعداد بازدیدکنندگان بیشتری وارد پیج شما می شوند. برنامه قرعه کشی اینستاگرام سایت مارکتینگ 98 شمارش تگ ها و کامنت ها را با دقت بالا انجام داده حتی تگ های تکراری را شناسایی کرده تا از تقلب در مسابقه جلوگیری کند. در اکثر مواقع، فالوورهای جدید تنها برای شرکت در مسابقه تصمیم گرفتند پیج شما را دنبال کنند. به همین دلیل پس از پایان مسابقه و قرعه کشی تعداد فالوورهای شما ممکن است ریزش داشته باشد.
داشتن برنامهریزی درست، در موفقیت مسابقه اینستاگرامی تأثیر فوقالعادهای دارد. برای اینکه مسابقه اینستاگرامی موفقی داشته باشید، باید در حین برگزاری این مسابقه، کارهایی را برای بیشتر شدن تعداد شرکت کنندگان نیز انجام دهید. برای شناخت علایق مخاطبان پیج کافی است محتوای پیج خود را بررسی کنید. هر کدام از انواع محتواها که لایک، کامنت، ذخیرهسازی و در کل تعامل بیشتری دریافت کرده باشد، مطمئناً مورد توجه درصد زیادی از کاربران قرار گرفته است. از این طریق میتوانید موضوعات و قالبهای محتوایی مورد علاقهی مخاطبان پیج خود را پیدا کنید. در سال ۲۰۲۳، این مسابقه بیش از ۲۵,۰۰۰ مشارکتکننده داشت و محتوای تولید شده توسط کاربران، بیش از ۳ میلیون تعامل در شبکههای اجتماعی ایجاد کرد.
این محتوا میتواند یک اینفوگرافی باشد یا عکسهای خندهدار و نقل و قولهایی که کاربرانتان میتوانند با آنها حس خوبی پیدا کنند. یکی از اقدامات جهت بهبود این نرخ، تولید محتواهایی است که مخاطبانتان بعدا به آنها باز خواهند گشت. حال این محتواها میتواند یک آموزش جامع باشد یا یک پست طولانی برای یاد دادن یک ترفند خاص. در طرف مقابل، شما هم میتوانید از دنبال کنندگان حساب کاربری خود سوالاتی را بپرسید و نظرات آنها و جوابهایشان را بدانید. مثلا میتوانید در مورد نوع محصولی که میخواهید در سایت فروشگاه آنلاینتان موجود کنید بپرسید.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری